Hoe staat PME ervoor? Dat kun je zien aan de dekkingsgraad. De dekkingsgraad geeft aan of wij genoeg geld in kas hebben om alle pensioenen te betalen, nu en in de toekomst. Onze financiële situatie is in het eerste kwartaal van 2022 weer licht verbeterd.
Het bestuur van PME veroordeelt de Russische inval in Oekraïne en leeft mee met alle mensen die hierdoor getroffen worden. Wij hebben besloten om onze Russische beleggingen te verkopen zodra dat kan.
Eind maart heeft minister Schouten het wetsvoorstel ‘Toekomst pensioenen’ aangeboden aan de Tweede Kamer. Een pensioenwet die moet zorgen voor een eerlijker en transparanter pensioenstelsel. En een pensioen dat straks makkelijker meebeweegt met de financiële markten. PME streeft ernaar om in 2025 over te stappen op dit nieuwe pensioenstelsel. Maar nu is eerst de Tweede Kamer aan zet. In de tussentijd houden wij je op de hoogte van alle ontwikkelingen.
Wij krijgen vragen over allerlei pensioenonderwerpen. Sommige vragen horen wij vaker. Een voorbeeld daarvan is: “Ik heb mijn partner aangemeld, maar ik kan dat niet terugzien als ik inlog op de website van PME. Staat mijn partner wel bij jullie geregistreerd?”
Gegevens van je partner niet online zichtbaar als je samenwoont
Ben je gaan samenwonen en heb je een samenlevingscontract? Dan zie je de gegevens van je partner inderdaad nog niet online terug. Wij verwachten dat dit volgend jaar wel mogelijk is. Heb je van ons een bevestiging gekregen, nadat je je partner hebt aangemeld? Dan staat je partner gewoon bij ons geregistreerd, ook al is dat online niet te zien.
Ben je getrouwd of ben je een geregistreerd partnerschap aangegaan? Dan zie je op onze website de naam van je partner wél terug, onder ‘Persoonlijke gegevens’.
Vragen over je pensioen? Stel ze aan ons! Sinds kort hebben wij een handige chatfunctie op de website. Jouw vragen beantwoorden wij direct. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur. Liever bellen of mailen? Bel ons op (088) 1947 001 of mail naar deelnemer@pmepensioen.nl.