Ieder kwartaal brengen wij een bericht uit waarin wij de pers informeren over onze financiële situatie. Dat bericht bevat cijfers over hoe we er voor staan en over het rendement van het afgelopen kwartaal.
Wanneer we onze deelnemers en gepensioneerden met 'u' aanspreken, horen we best vaak: zeg maar 'je' hoor. Het liefst communiceren we zo persoonlijk mogelijk, maar we houden graag rekening met wat u prettig vindt.
In de nieuwsbrief, op de website en in het PME magazine kiezen we er al voor om onze deelnemers met ‘je’ aan te spreken. Gepensioneerden spreken we in deze middelen met u aan. In officiële brieven en documenten gebruiken we nog steeds ‘u’.
Onderzoek
Wanneer we kiezen voor 1 aanspreekvorm, betekent dit minder werk en minder kosten. Met uw hulp willen we daarom graag een keuze maken.
In de nieuwsbrief van april plaatsten we een oproep om met ons in gesprek te gaan over (eerder) met pensioen gaan én wat daar allemaal bij komt kijken. Want wie kan hier beter over vertellen, dan iemand die dit al ervaren heeft? We hebben een aantal leuke en persoonlijke gesprekken gevoerd en hiervan een filmpje gemaakt.
Onderwerpen die aan bod kwamen:
Over eerder stoppen met werken geeft Frans een mooie tip: ‘Bedenk niet: wat loop ik mis, maar wat heb ik nodig.’
We willen Frans Verhees, Jaap van den Nieuwendijk en Ger Bras hartelijk danken voor het delen van hun ervaringen en tips.
Op onze website vindt u handige informatie over het pensioen dat u ontvangt. Denk daarbij aan de betaaldata, waar u uw jaaropgave kunt vinden of hoe loonheffingskorting nu precies werkt.
Om de informatie nog toegankelijker te maken, is de pagina ‘Pensioen ontvangen’ vernieuwd. Heeft u een vraag over pensioen ontvangen? Grote kans dat u het antwoord nog makkelijker vindt.
Naar de vernieuwde pagina 'Pensioen ontvangen'
U leest deze nieuwsbrief digitaal, maar hoe zit het met uw andere pensioeninformatie van PME? Heeft u voor het magazine of de jaaropgave al een keuze gemaakt? Steeds meer deelnemers en gepensioneerden kiezen voor #allepostdigitaal.
Met deze keuze besparen we samen papier - dus bomen - én postzegels. Ook staat al uw persoonlijke pensioeninformatie op één plek in Mijn PME.
Wilt u ook alle post digitaal ontvangen?
Kies dan in Mijn PME bij ‘Hoe ontvang ik mijn post' voor digitaal. Wij sturen u dan een bericht als er iets klaarstaat in uw persoonlijke digitale omgeving.
Toen Piet Visser (73) stopte met werken, vertelde een kennis dat het Repair Café in het dorp vrijwilligers zocht. Dat sprak hem direct aan. Apparaten die niet meer werken, krijgen dankzij Piet een tweede leven. Alles waar elektriciteit doorheen gaat, pakt hij aan. Zijn motto: ‘net zo lang proberen tot het weer werkt.’
Als u met pensioen gaat, staat u voor een aantal belangrijke keuzes. PME ondersteunt u hier graag bij. Wij willen weten hoe wij deze ondersteuning beter kunnen afstemmen op de wensen van onze deelnemers. Uit recent onderzoek blijkt:
De volgende stap?
We stemmen onze dienstverlening en informatievoorziening hier nog beter op af.